Klopoty lokalnych przedsiebiorców

08/08/2011

Polska jest krajem, który nieustannie sie rozwija. Wstapienie do Unii Europejskiej sprawilo, ze zaczelo przybywac przedsiebiorstw, a tym samym konkurencja stala sie wieksza. Z lokalnego rynku znika wiele firm, gdyz sa one wypierane przez duze, dzialajace na szeroka skale marki. Nasuwa sie wiec pytanie, czy handel lokalny moze czuc sie zagrozony?


Firma HBI przeprowadzila badania, z których wynika, ze znacznie zmniejsza sie liczba osób, które prowadza wlasna dzialalnosc gospodarcza. GUS potwierdza, ze z rejestru REGON wykreslanych jest coraz wiecej firm. W ciagu ostatniej dekady z rynku krajowego zniknelo blisko 70 tys. malych, prywatnych przedsiebiorstw. Polacy coraz czesciej wybieraja uslugi swiadczone przez przedsiebiorców znanych marek. Wolimy zakupy w supermarketach oraz centrach handlowych, zas male sklepiki omijamy szerokim lukiem. Dzialajace na krajowa oraz miedzynarodowa skale przedsiebiorstwa odnosza sukces, gdyz wlasciwie rozpoznaja potrzeby rynku. Chcac poznac oczekiwania klientów wynajmuja doradców, którzy przeprowadzaja badania marketingowe. Firmy nieustannie walcza o klientów, stosuja dzialania promocyjne. Obnizaja ceny produktów, przedluzaja godziny otwarcia placówek, wydaja gazetki promocyjne, wprowadzaja programy lojalnosciowe, rabaty dla stalych klientów etc.


Lokalne przedsiebiorstwa chcac przetrwac na rynku powinny lepiej poznac potrzeby klientów, zachecac ich do odwiedzania placówki promocjami, niecodziennymi ofertami. Przed wprowadzeniem nowych planów nalezy ustalic wysokosc wlasnych obrotów i zastanowic sie, jaka sume chcemy przeznaczyc na promocje. Sytuacja panujaca na rynku jest niepokojaca. Wsród lokalnych przedsiebiorców panuje kryzys, który nalezy jak najszybciej zakonczyc. W walce o klientów niezwykle istotne sa dzialania reklamowe, w dzisiejszych czasach bez ich wykorzystania nie mozna liczyc na odniesienie sukcesu.

Opracowala: K.K.

zródlo: eurogospodarka.pl