Kłopoty lokalnych przedsiębiorców

08/08/2011

Polska jest krajem, który nieustannie się rozwija. Wstąpienie do Unii Europejskiej sprawiło, że zaczęło przybywać przedsiębiorstw, a tym samym konkurencja stała się większa. Z lokalnego rynku znika wiele firm, gdyż są one wypierane przez duże, działające na szeroką skalę marki. Nasuwa się więc pytanie, czy handel lokalny może czuć się zagrożony?


Firma HBI przeprowadziła badania, z których wynika, że znacznie zmniejsza się liczba osób, które prowadzą własną działalność gospodarczą. GUS potwierdza, że z rejestru REGON wykreślanych jest coraz więcej firm. W ciągu ostatniej dekady z rynku krajowego zniknęło blisko 70 tys. małych, prywatnych przedsiębiorstw. Polacy coraz częściej wybierają usługi świadczone przez przedsiębiorców znanych marek. Wolimy zakupy w supermarketach oraz centrach handlowych, zaś małe sklepiki omijamy szerokim łukiem. Działające na krajową oraz międzynarodową skalę przedsiębiorstwa odnoszą sukces, gdyż właściwie rozpoznają potrzeby rynku. Chcąc poznać oczekiwania klientów wynajmują doradców, którzy przeprowadzają badania marketingowe. Firmy nieustannie walczą o klientów, stosują działania promocyjne. Obniżają ceny produktów, przedłużają godziny otwarcia placówek, wydają gazetki promocyjne, wprowadzają programy lojalnościowe, rabaty dla stałych klientów etc.


Lokalne przedsiębiorstwa chcąc przetrwać na rynku powinny lepiej poznać potrzeby klientów, zachęcać ich do odwiedzania placówki promocjami, niecodziennymi ofertami. Przed wprowadzeniem nowych planów należy ustalić wysokość własnych obrotów i zastanowić się, jaką sumę chcemy przeznaczyć na promocję. Sytuacja panująca na rynku jest niepokojąca. Wśród lokalnych przedsiębiorców panuje kryzys, który należy jak najszybciej zakończyć. W walce o klientów niezwykle istotne są działania reklamowe, w dzisiejszych czasach bez ich wykorzystania nie można liczyć na odniesienie sukcesu.

Opracowała: K.K.

źródło: eurogospodarka.pl